Khamis, 19 September 2013

Kenangan Zaman Dulu Dulu

Dah lama aku tak aktif nak post cerita cerita terbaru ni oleh sebab tak ada masa dan jugak bahan-bahan terbaru...tapi kali ni aku tak ada new story cuma aku nak bercerita dan berkongsi tentang kenangan lama yang sentiasa dalam kenanganku sampai bila-bila,yang mungkin dah tak ada value bagi anak-anak zaman sekarang ni...almaklumlah zaman sekarang ni macam-macam mainan canggih manggih semuanya tersedia depan mata saja...oklah merepek banyak tak guna...huhu jom kita tengok apa mainan & kenangan masa aku kecik-kecik dulu.

Tora & Ding dang 

Jeng...jeng...jeng Tora datang lagi dengan gasing warna......haaaa masih ingat lagi tak dengan siri iklan ni masa tu dalam tahun 90an..minat punya hal sanggup kumpul duit balik sekolah terus gi beli..masa tu harga dia cuma Rm0.50sen saja tak kisahlaaa janji dapat sekotak..balik rumah buka just ambik mainan je snek kat dalam tu bagi member2 makan yang penting mainan tuu.


Brick Game 99999 in 1

Alat mainan paling popular...haaaa nilah brick game pertama aku dapat..masa tu aku tahun 1992 aku dlm darjah 4..hadiah ni aku dapat dari kakak aku yang tinggal di Johor dulu...hehe nak kata hadiah lulus peksa tu taklah jugak sebab aku pun bukan jenis rajin gak..memandangkan aku anak bongsu darl 6 beradik so apa-apa aku yang dapat dulu masa tu..hehe dapat je mainan ni habis member seangkatan aku dulu datang dari paling best friend sampailah ke musuh ketat aku dulu pakat datang mengecek nak cuba main maklumlah dulu cukup mahal jarang member2 dapat beli so aku ni kira bertuahlah..main punya main sampai tak ingat nak mandi...heheee.

Video game Tape a.k.a Nintendo

Dari brick game dulu aku upgrade ke video game tv laa pulak....hehe naik je tingkatan 1 aku dapat hadiah video game ni dari Ayah aku (arwah)..mainan ni keluar tahun 1993..bukan hadiah lulus peksa gak..just mainan kat rumah je..memandangkan aku ni anak yang dengar cakap mak ayah so balik sekolah duk kat rumah jee..tupun sebab ada game nih..kalu tak memang serata alam laa aku merayap macam macam aktiviti aku buat ngan geng2 mandi sungai... lastik burung...(termasuk buah mangga sekali )..hehe budak lah katakan..so masa game ni famous bukan aku jee yang ada tapi member2 aku pun masing-masing ada so kita orang boleh laa kongsi pinjam tape..maklumlah nak beli mahal wehhh..game popular masa tu antaranya Supermario Bros....Double Dragon....Super Tank....Ninja Turtle....Galaxian....Sky Destroyer..and then banyak lagiii kalau tulis pom tak cukup ruang nantikan...tapi sekarang ni dengan kecanggihan alat mainan dari Playstation hinggalah Xbox yang mencecah puluhan ribu ringgit membuatkan game sebegini semakin dilupakan yang tinggal hanyalah kenangan kat dalam blog ni jer...hehehee
 Space Cop Gaban
Haa....nilah cerita kegemaran aku dulu masa tahun 1992 space cop gaban..waktu tayangan dia pukul 4.30 petang..disebabkan terlalu taksub..dengan kuasa-kuasa yang dimilikinya melawan makhluk hodoh bernama Gorgon sehinggakan aku sanggup ponteng kelas petang dulu...ah..tak kisahlah cikgu nak marah pom paling kurang rotan sedas je janji aku dapat tengok citer ni jee..

habis je citer space cop gaban yang memang meraban tu aku setia menunggu citer kartun Doraemon laaa pulak..ni kartun seangkatan lah dengan Space cop gaban tu cuma waktu citer ni jam 7.00 petang..huiii aku memang minat giler laa mana taknya seekor kartun kucing yang mempunyai kocek yang serba serbi dikeluarkan dari sekecil batang pensil sampailah sebuah almari yang besar...paling aku best bila geng-geng ni kumpul pasti ada laa watak si nakal sijayen dan suneo tu membuli si nobita yang sentiasa lemah semangat.bila
kena buli jee balik ngamuk kat doraemon...huhu doraemon zaman sekarang ni dah tak seindah dulu lagi dah.
terasa macam setahun dua yang dah lepas jee bila di flash back semula kenangan waktu kecik dulu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan